Zasady współpracy między Klientem i psychoterapeutą
Udział w terapii jest dobrowolnym i autonomicznym wyborem klienta, która odpowiada za efekty leczenia w ramach wspólnej pracy terapeutycznej.
Sesje psychoterapii poprzedza konsultacja psychologiczna (1-2 spotkania), w wyniku której określa się problemy klienta, cel pracy, intensywność i prawdopodobny czas trwania psychoterapii oraz obowiązujące zasady współpracy.
Częstość i miejsce spotkań: regularność raz na tydzień, w miejscu ul. Kaliszówka 2/2 Warszawa.
W przypadku spóźnienia się Klienta na sesję, czas spotkania nie jest przedłużany.
Sesja trwa 50 minut i podlega opłacie zgodnie z aktualnym cennikiem, istnieje możliwość opłacenia wizyt przelewem z góry za cały miesiąc (za 4-5 wizyt).
W przypadku konieczności odwołania wizyty Klient powinien uczynić to na co najmniej 24 godz. przed umówionym spotkaniem. W przypadku, kiedy Klient nie odwoła sesji w wymaganym terminie, dokonuje on 100% opłaty za nią, niezależnie od zaistniałych powodów swojej nieobecności.
Klient ma prawo zadawać pytania dotyczące kwalifikacji terapeuty, jego wykształcenia, doświadczenia oraz superwizji.
Obowiązkiem terapeuty jest zachowanie tajemnicy zawodowej oraz pełnej dyskrecji dotyczącej przebiegu terapii oraz danych osobowych Klienta.
Z tajemnicy zawodowej terapeuta zwolniony jest tylko w przypadku, jeśli Klientowi lub komuś z jego otoczenia grozi niebezpieczeństwo utraty zdrowia lub życia oraz w przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach prawnych.
Terapeuta ma prawo odmówić terapii w sytuacji, gdy Klient w sposób rażący narusza jego dobro osobiste, lub łamie postanowienia kontraktu.
Terapeuta może również odmówić terapii, jeśli uzna, że jego kompetencje są w danym przypadku niewystarczające, aby należycie pomóc Klientowi.
Warunkiem rozpoczęcia psychoterapii jest akceptacja kontraktu przez obie strony